Ingangsdatum : 8 oktober 1922
Nieuwprijs : 25 cent
Afmetingen : 96 x 166 x 6 mm
Aantal pagina's : 208
Enkele reis Ut-Ah per stoptrein :
Reisduur : 1 uur en 40 minuten
Afstand : 57 kilometer
Prijs : f1,90 (3e klasse)
Quote : "Voor zoover de treinen op tijdig verzoek aan de stopplaatsen stilhouden, hebben de reizigers het verzoek te doen, voor het instappen aan den wachter aldaar en voor het uitstappen aan den hoofdconducteur van den trein."
|
|
De trajecten in het spoorboekje van 1922
Via bovenstaande link is een overzicht te krijgen van alle lijnen die
in het spoorboekje van oktober 1922 staan, samen met bijna alle stations en haltes waar
in die tijd nog in- en uitgestapt kon worden. Er zijn enkele uitzonderingen, waar
het spoorboekje het volgende over heeft te zeggen:
TREINVERBINDINGEN MET HET BUITENLAND
De buitenlandsche aansluitingen worden, zoolang zij aan wijziging binnen den geldigheidsduur van dezen reisgids onderhevig zijn, niet vermeld.
Men raadplege hieromtrent de afzonderlijke aanplak= en strooibiljetten, welke op
de voornaamste stations en reisbureaux aanwezig zijn.
Strooibiljetten en andere gewenschte inlichtingen worden kosteloos verstrekt.
|
Concreet gaat het hierbij om de trajekten Nieuwe Schans - Leer, Coevorden - Bentheim,
Winterswijk - Borken, Venlo - Straelen, Venlo - Kaldenkirchen, Maastricht - Hasselt,
Terneuzen - St.Nicolaas en Terneuzen - Gent. Op deze lijnen werd de exploitatie
uitgevoerd door buitenlandse spoorwegbedrijven, waarvan de ingangsdatum van de dienstregeling
niet gelijk op liep met die van de NS.
|