 |
Inhoudsopgave "Het Matblad" 1969-2000 |
In onderstaande lijst staat een overzicht van de titels van alle artikelen die in de periode 1969-2000 in "Het Matblad" zijn verschenen. Om het zoeken naar bepaalde woorden te vereenvoudigen zijn de volgende schrijfregels aangehouden:
- Afkortingen worden zonder punten geschreven
- De ß wordt geschreven als 'ss'
- De ä, ö en ü worden geschreven als 'ae', 'oe' en 'ue'
- Alle overige diacritische tekens zijn weggelaten (é, ñ, ç, â, ø worden dus e, n, c, a, o).
Gebruik de zoek-funktie die bij de meeste browsers met CTRL+F opgeroepen kan worden om in de lijst te zoeken naar bepaalde woorden, afkortingen enz...
1969-1
04 Een nieuwe kans om met u over materieel te praten - Wat wil het matblad bieden?
05 Ervaringen met de nieuwe 24-uurs controle bij EP
07 Remkraanperikelen bij treinstellen
08 Nieuwe werkmethode in de lijnwerkplaatsen
11 Cabineverwarming loc serie 2400
13 Minder scherpe normen voor scherpe wielflenzen
15 Onrustige loop loc serie 1300
16 Het parkeren van materieel 1964 en de mP's 3001-3035
19 Storingsbestrijding
1969-2
03 De Engelse locomotieven
07 Van kolenbak tot containerwagen
11 De strijd tegen uitgeputte batterijen - Proef met retourstroom van de verwarmingskoffer
15 Tractiemotoren mat.'64 en mP's - Storingen en maatregelen ter voorkoming van deze moeilijkheden
19 Storingsbestrijding
1969-3
03 Nieuwe treinstellen plan V
08 Warmgelopen steunlagermetalen van stroomlijnmaterieel
13 Invoering P14-remblokken
15 De rijdende materieelopzichter
17 De bakens verzet - Een nieuw systeem voor het onderhoud van het reizigersmaterieel in de hoofdwerkplaats Haarlem
23 Storingsbestrijding - Warmgelopen steunlagers tractiemotoren E-materieel
1969-4
03 Modernisering motorkamer DE 5
07 Verbeteringen aan de elektrische installatie van plan T,V en mP
10 Bij het naderen van de winter - Voorzieningen aan de DE-loc's 2200 en 2400
12 Wintermoeilijkheden met schuifdeuren van Plan U
13 Een nieuwe beurt in de lijnwerkplaats - de tussenrevisie
15 Uitbreiding 24-uurs-controle bij EP
16 Nieuwe aanduiding van draagveren voor het goederenmaterieel
17 Normalisatie
1969-5
03 Hogere treinsnelheid stelt eisen - Snelheidsmeters worden nauwkeuriger
06 Nogmaals: de scherpe wielflens
09 Centrale deursluiting materieel'54
12 Het arbeidsterrein van het laboratorium voor materiaalonderzoek
17 De materieelkaart
19 Tweede Robeltrein op komst
23 Storingsbestrijding
1970-1
03 Tochtbestrijding cabines stroomlijnmaterieel
07 Materiaalvoorziening
11 Onrustige loop locserie 1300
12 Overbelasting van E-loc's
16 Technisch medewerker HVL
17 Centrale materieelregelaar Mw
18 Vermindering remblokslijtage bij loopdraaistellen mat'46
20 Interessante storing bij materieel'64
1970-2
03 Overslag bij DE-loc's 2400 - Wijziging rijcontroller
05 Dienstplanning Mw
07 Modernisering materieel'54
10 Verlichtingsomzetters Mat'64 en mP
13 Tochtbestrijding cabines (2)
19 Storingsbestrijding - Verwarming Plan U
1970-3
03 ATB - invoering cabinesignalering
07 Nieuw wagentype voor NS - Containerwagen met schokbreker
10 Komende Grote Herstelling belooft verbetering bij materieel'54
14 Behandeling goederenmaterieel bij Ep
16 Proefrit bij aflevering van nieuw materieel
18 Materieelreiniging in de lijnwerkplaatsen
22 De machinistenstoel
27 Storingsbestrijding - Analyse extra opzendingen materieel
1970-4
03 Urgentieprogramma '70
08 Multipel rijden met meer dan 2 DE-loc's 2400
10 E-loc serie 1500, een aanwinst
13 Overschrijding maximum toelaatbare snelheid
14 Tandwielkasten
17 Polyester zijwanden voor stroomlijnmaterieel
21 Reacties van lezers
22 Slagvaardige onderdelenvoorziening
24 Automatische koppeling goederenmaterieel
27 Storingsbestrijding - Tandwielkasten DE-loc's 2200
1970-5
03 De E-loc's in Spoorslag'70
09 Onderhoud van de ATB-treinapparatuur
12 Botsherstelling reizigersmaterieel
15 De internationale materieelkaart
17 Pulssturing
21 Nieuwe aandrijving tractiewals mat.'64 en mP's
23 Materieelherstellingen bij Ep
25 Nieuwe tijdtafels
27 Storingsbestrijding - Koelcircuit DE 1 en 2
1970-6
03 De opschakeltechniek bij E-loc's
07 Quick Service - een regeling voor snelle herstelling van materieel in lijn- en wagenwerkplaatsen
09 Urgentieprogramma '70
12 Nieuwe verwarmingskoffer-constructies
16 Verbouwing lijnwerkplaats Leidschendam
21 Kleine oorzaken, grote gevolgen - motoren die voor generator spelen
24 PV en het materieel (1)
27 Storingsbestrijding - TL-verlichting in getrokken materieel (1)
1970-7
03 Energiewagens voor DE-getrokken treinen
08 PV en het materieel (2)
09 Nogmaals: Materieelvoorziening
12 Pulssturing treinstellen 472 en 473 (1)
17 Twee-componentlakken op locomotieven
20 Vaste remmen bij trapsgewijs losbare remsystemen
22 Storingsbestrijding - Warmgelopen steunlagers tractiemotoren E-materieel
1970-8
03 DE-loc's 2200 en het zware goederenvervoer
08 Proefnemingen met luchtvering
11 Pulssturing treinstellen 472 en 473 (2) - Aanwijzingen voor de bediening, storingen
14 Ervaringen van de rijdende materieelopzichter
18 Storingsbestrijding - Koolborstels / zilveren contacten
1970-9
03 Kleine en grote herstellingen van elektrische machines
07 De batterijlading in het getrokken materieel
11 Onrustige loop E-loc 1100
14 Matblad-enquete: vragen en antwoorden
16 Vervanging gelijkrichters in onderstations
19 Storingsbestrijding - Verwarming Plan U
1970-10
03 Ervaringen met de loc's 2900
04 Plan E op dieselbaanvakken
09 Aanbrengen van zwenkzwaaideuren in plan U
11 Beveiliging tractiemotoren plan T, V en mP
15 Verbeterde verwarmingsregeling bij plan E en mat.'54
23 Storingsbestrijding - Verwarming automatische koppeling
1971-1
03 Beremming van containerwagens
08 Staal voor wielbanden
13 Blanke plaat in huifwagen
16 Losse wielbanden bij reizigersmaterieel
22 Storingsbestrijding - Defecte COV's
1971-2
03 De "alternatieve" rem (1)
07 "Paren" van draagveren - Het vaststellen van de inbouwhoogte als onderdeel van de bladveerbeproeving
11 Nogmaals: plan E op dieselbaanvakken
14 Gronddienst Ep
16 Radiografische besturing DE-loc's
22 Storingsbestrijding - Draaikomvoeringen bij 4-assig goederenmaterieel
1971-3
03 De kuilwielenbank voor wpl Maastricht en Leidschendam
10 De "alternatieve" rem (2)
14 Kwaliteit en kwantiteit in de lijnwerkplaatsen
18 Storingsbestrijding - Twee problemen rond plan W breekasjes filters
1971-4
03 De comfortmeter
08 Toelichting op een onregelmatigheid
11 Wijziging van de temperatuurregeling van het koelwater bij de DE-loc's serie 2200
15 De proeven met de franse verwarmingskoffer-constructies
19 Materieelreiniging in de lijnwerkplaatsen
1971-5
03 Praktijkervaringen met de DE 5 zonder begeleider
07 Het vertreksein in de cabines van materieel '54
11 Van 't kasboek - of wel: een verhaal over de kosten van het hebben en houden van rollend materieel
14 Het zitcomfort in de E-loc serie 1100/1300
15 Omroepinstallaties in materieel '64 (1)
17 Storingsbestrijding - Warmgelopen steunlagers tractiemotoren E-materieel
1971-6/7
03 Beproeving nieuw goederenmaterieel
10 Ervaringen met het "nieuwste" NS-materieel
14 Omroepinstallaties in materieel '64 (2)
16 De omschakeling van de motorgeneratoren bij de vierwagenstellen van materieel 1954
1971-8/9
03 Sterilisatoren in de keukens van het rollend materieel
07 Wielflenssmering bij 3 E-loc's serie 1200
11 Vermogensregeling DE-loc's 2200
16 Comfort in de cabines
20 Ombouw zit-slaaprijtuigen (Bc's) plan N
1971-10
03 Bestrijding storingen JH-wals van Benelux-materieel
09 Wijziging nooddrukknop bij elektropneumatisch bediende deuren
13 Weerzien met de stoomtractie
16 De machinist en zijn bijdrage tot kwaliteitsverbetering van het materieel
20 Storingsbestrijding - Verzwaring dakveiligheden mat.'46 en '54
1971-11
03 Kunststofremblokken
10 Het overstaan van dieselmaterieel in de winter
14 Proef met ontlaste schuifdeurrollen bij een groot-volume wagen type Gbs
18 Storingsbestrijding - Snelschakelaars plan T en V
1971-12
03 Telerail
07 Inbreng ervaring lijnwerkplaatspersoneel bij nieuwbouw rollend materieel
10 DE-locserie 22/2300 in de ertstreindienst
13 Bij de neus genomen!
16 Rijtijdberekening bij NS (1)
22 Storingsbestrijding - Warmgelopen fadsen
1972-1
03 De enkele draagveerophanging bij NS-goederenmaterieel
07 Rijtijdberekening bij NS (1)
12 Proef met een pneumatisch stuurstroomcontact bij E-loc's
14 Wijziging deurbediening van plan U
18 Storingsbestrijding - Opzetten stroomafnemer E-loc's 1500
1972-2
03 Rollend materieel moet gesmeerd lopen
08 Materieelkwaliteit
10 8-jarige revisietermijn voor goederenmaterieel
14 Stroomafnemers (1)
1972-3
03 Milieuhygiene en het NS-materieel
06 De batterijlading van E-loc's 1100 en 1300
09 Opzetten stroomafnemers E-loc's 1500 (vervolg)
11 Trek-duw treinen
15 Het internationale stelsel van eenheden (SI)
21 Storingsbestrijding
1972-4
03 Ombouw goederenmaterieel voor automatische koppeling (1)
07 Stroomafnemers (2)
11 Geluid en geluidoverlast
16 ATB-storing bij Amersfoort-aansluiting
1972-5
03 Losse wielbanden bij goederenmaterieel
08 Koeling van dieselmotorinstallaties
10 Pomp-aktiviteiten
13 Ombouw goederenmaterieel voor automatische koppeling (2)
19 NS en de internationale spoorwegaktiviteiten
1972-6/7
03 De lijnboorbank
08 Die 'dekselse' deksels
14 Onderhoud en Stadsgewestelijk Materieel
17 De frontseinverlichting van het materieel
1972-8/9
03 Statische omzetters in plan E
07 Principe en werking van de spanningsregelaar
09 Defecten aandrijvingen van de E-loc series 1100 en 1300
16 POMP-aktiviteiten
1972-10
01 Schijfgeremde loopdraaistellen mat.'64
05 Vaste remmen, in het bijzonder bij de DE-loc's serie 2200/2300
11 Metaallijmen verbetert de rijkwaliteit
1972-11
01 Het Sprinter-instapmodel
07 Zitten en zitten.....!
16 De berekening van het treinrem-percentage
1972-12
01 Start-hulp bij DE-loc's
04 De ATB-code komt niet uit de lucht vallen
15 Een hydraulische telescoopkraan op een locomotor
16 Kostbare reparaties
1973-1
01 Deurconstructie "SNAV"-schuifwandwagens
08 NS-bezoek aan Japan
14 Beslissing inzake keuze verwarmingskoffer gevallen
19 Benelux trek-duw treinen
1973-2
01 De Sprinters
05 POMP-aktiviteiten
08 De ATB en de rijtijden
11 Scherploopverwikkelingen aan de Belgische grens verleden tijd
1973-3
01 NS-schuifwandwagens
08 In- en uitschakelsecties ATB
1973-4
01 Vervoer van gevaarlijke stoffen (1)
07 Geprogrammeerd rijden en de Sprinter
09 De voortgang bij de oplossing van het remblokkenprobleem
1973-5
01 Ontwikkelingen rond de materieelkaart
04 Waarom gasolie zomer- en winterkwaliteit?
06 Wijziging lijnschakelaars
07 De elektrisch bediende koersrolinstallatie (1)
15 Het nieuwste NS-rijtuig!
1973-6/7
01 Batterijlading in de E-locomotieven serie 1100
04 Vervoer van gevaarlijke stoffen (2)
10 Grote herstelling Benelux-treinstellen
14 De elektrisch bediende koersrolinstallatie (2)
1973-8/9
01 Wel een neus, niet een neus
10 Warmgelopen steunlagers tractiemotoren E-materieel
17 Deurstoring EM'54
20 Huifwagen
1973-10
01 De nieuwe P-wagens van de VAM
08 Onrustige loop Blauwe Engel op baanvak Beilen-Assen
13 Tocht
1973-11
01 Onderhoudsresearch
06 Wasthermostaten
08 Frontruiten E-loc's 1100 en 1300
10 Automatische koppelingen stroomlijnmaterieel
1973-12
02 ATB-vooraankondiging
03 De ATB van vooraankondiging tot remdwang
09 De getrapte remming en de ATB
13 Storingen aan ATB-omzetters
16 Ep en de ATB
1974-1/2
01 Huckepackvervoer Nederland-Duitsland
07 Het seinlampje en zijn problemen
09 Nogmaals tocht
10 De stuurstandrijtuigen C 8101-8103
1974-3
01 Kunststofremblokken
04 Gatso Mini Radar
07 Stuurstroomperikelen loc serie 2200
11 E-locs serie 1000 onder de POMP
14 Elektrische lokomotieven type (1A)B0(A1) serie 1000
1974-4
01 De automatische waakinrichting van de Benelux-treinstellen en het trek-duwmaterieel Benelux
10 Blauwe Engel krijgt "opknapbeurt"
13 E-loc serie 1200 onder de POMP
16 Elektrische locomotieven type C0'-C0', serie 1200
19 Stoomloc serie NS 6001-6026
1974-5
01 De gedaanteverwisseling van de WRD
07 De nieuwe elektrifikatie in Noord-Holland
14 E-loc serie 1300 onder de POMP
18 Elektrische locomotieven type C0'-C0' serie 1300
21 Een stukje spoorgeschiedenis - Stoomloc serie NS 2101-2135
1974-6
01 Radioloc serie 2200
08 Ongevallenkranen
12 E-loc serie 1100 onder de POMP
15 Elektrische locomotieven type B0'-B0' serie 1100
18 Een stukje spoorgeschiedenis
1974-7
01 Nieuwbouw reizigersmaterieel
15 De ontwikkeling van modern goederenmaterieel
1974-8/9
01 Van de redaktie
02 De doorloopkop
05 Bediening van de doorloopkop (Dlk)
07 Taak Ep 15 in de NS-organisatie
11 Een automatische beschermkap
14 E-loc serie 1500 onder de POMP
19 E-loc serie 1500
21 Een stukje spoorgeschiedenis - Stoomloc serie 3701-3820
1974-10
01 Radio-aktieve stoffen
07 De thyristor in de chopper-installatie
12 Plan T en mP onder de POMP
1974-11
01 De Centrale Radio Verkeersleiding (CRVL)
08 3e H2-Plan U
10 Elektrisch materieel plan V onder de POMP
19 Een stukje spoorgeschiedenis - Stoomloc serie NS 3901-3932
1974-12
01 Bouw van de open 6-assige Coilwagen (Sahs)
08 De chopper als traktiebesturing
14 Een stukje spoorgeschiedenis - Stoomlokserie 350-408 HSM (1600 NS)
1975-1
01 Protostel DE 88. Artikelenreeks
01 Protostel DE 88. Rijtuiggedeelte
03 Protostel DE 88. De nieuwe dieselmotor
09 Materieel '54 onder de POMP
1975-2
01 Stuurstroominstallaties in elektrisch materieel
07 Protostel DE 88. Verwarmingsinstallatie
11 Protostel DE 88. Hydrauliek en koelsysteem
17 Benelux-treinstellen onder de POMP
19 Rektifikatie "3e H2-Plan U"
1975-3
01 De "Sprinter" - Het nieuwe Stadsgewestelijk Materieel van de Nederlandse Spoorwegen
1975-4
01 Protostel DE 88. Elektrische installatie
06 Protostel DE 88. Regeling verwarmingssysteem
10 Protostel DE 88. Kompressoren
15 DE III-treinstellen (plan U) onder de POMP
17 Hydromotoren
1975-5
01 Trek-duw-Benelux
09 Telerail
17 Onderhoudsresearch
1975-6/7
01 Ervaringen met de kuilwielenbank in de lijnwerkplaatsen Leidschendam en Maastricht
09 Verdere ontwikkelingen aan NS-goederenmaterieel
16 Materieelboek
18 Beveiligings- en signaleringssysteem voor het onder spanning zetten van de bovenleiding in de lijnwerkplaats
22 DE 1 en -2 treinstellen onder de POMP
1975-8/9
01 Een nieuw stuurstroomsysteem voor konventionele traktie-installaties
16 Herstellen motorblokken AEC motoren
20 Het gebruik van de momentsleutel
1975-10/11
01 Een bliksembezoek van de Franse E-lok SNCF BB 7003
11 Ontwikkeling van een nieuwe postwagen
19 Onderhoudstermijnverlenging EM'54
1976-1/2
01 De Franse E-lok SNCF BB 7003
1976-3
01 De elektrische installatie van de Sprinter (1)
14 Pneumatisch aanhalen van moeren en bouten
1976-4
01 Onderzoek van onderhoudssystemen (DE-lok's 2200/2300 in wpl Wgm)
05 De elektrische installatie van de Sprinter (2)
1976-5/6
01 Uit de praktijk - EM'64 bij het passeren van bruggen zonder bovenleiding
11 Het draaistel van de 'Sprinter' - Een luchtgeveerd draaistel
1976-7
01 De onrustige loop van de E-lok's 1100
03 Problemen met de 6-assige open coilwagen
07 Het warmlopen van de glijlageraspotten van de E-lok's 1000
1976-8
01 Loopeigenschappen van railvoertuigen en de E-lok 1100
1976-9
01 Wijziging verwarming plan V en T
14 Schema's verwarming plan V en T
17 De schakelaar treinverwarming, CW10
1976-10/11
01 DE-lok's 2200 en 500/600 uitgerust met digitale snelheids- en registratieapparatuur ten behoeve van heuvelen
07 Vermogensmeting met behulp van rekstrookjes
12 Nieuws van het Intercity-front
14 Energievoorziening van restauratierijtuigen plan E
16 Nogmaals de 1100
1977-1/2
01 Nieuwe wasinstallatie voor treinen te Leidschendam-Voorburg
07 Deurbeveiliging van klapdeuren bij rijtuigen Plan K en N
11 Technische konsekwenties bij het (ont)koppelen van materieel
15 De bouw van de Intercity-treinstellen
19 Oplossing foto pagina 14
1977-3/4
01 Enige beschouwingen over rangeerveiligheid bij goederenwagens
11 E-lok's 11/1300 onder de POMP
1977-5/6/7
01 Lucht- en oliefilters bij dieselmotoren
10 Verbetering loopeigenschappen E-lok serie 1100
29 Nieuwe internationale bepalingen voor het bouwen en keuren van ketelwagens
32 Het geluidsniveau in en om de Sprinter
1977-8/9
01 Storingen in het brandstofsysteem van de DE-lok's serie 22/2300
14 Lucht- en oliefilters bij dieselmotoren
1977-10/11
01 Ervaringen met gewijzigde draaikomkonstruktie bij de 6-assige open coilwagen
03 Nieuw Intercity-materieel
10 De cannon-box
1977-12
01 Proeflok 1600 P - Een primeur in de traktietechniek
07 Wagens met Automatische Koppelingen (AK) ingezet voor ertsvervoer naar Volklingen (Saar)
13 Warmgelopen steunlagers traktiemotoren E-materieel - Een opgelost probleem
1978-1/2/3
01 De automatische koppeling van de "Sprinter"
06 ISO-symbolen voor luchtapparatuur (1)
12 Ontwikkelingen kwaliteit stroomlijnmaterieel en lokomotieven
1978-4/5/6
01 De vlinder in het potje, ofwel: Problemen met meenemers van ATB- en snelheidsmetergevers
05 Reinigen reizigersmaterieel
1978-7/8/9
01 ISO-symbolen voor luchtapparatuur (2)
06 Renovatie van de elektrische lokomotiefserie NS 1200
14 Technische voorzieningen voor de proef met "discontinue treinbegeleiding" op de Zoetermeerlijn
1978-10/11/12
01 Neus-loop-geluid E-lok 1100
08 Konstruktiewijzigingen aan NS-Coilwagen (Type Shis)
1979-1/2/3
01 Aanzetten met EM '46 en '54
07 Resultaten van het onderzoek, ingesteld naar aanleiding van ATB-snelremmingen in niet-ATB gebied ("blauw gebied")
1979-4 t/m 10
01 Evaluatie winterproblemen 1978/1979
08 Het mechanische remwerk van plan T/V
15 Loopeigenschappen E-lok 1100
20 Aanzetten met EM '64
1980-1
01 Een bijzonder treinstel
02 Wijzigen omroepinstallatie plan T
04 Een foutief ATB-kabinesein, KAN dat?
13 Succesvolle aanpak kachelstoringen bij DE 3 en Ombouw DE 2
14 Een Goede Buur
1980-2
01 Aflevering nieuwe Intercity-rijtuigen
02 Treinstellen EM'46 voor het vervoeren van gehandicapten
05 Nieuwe aanpak kwaliteitsbeheersing bij Mw-werkplaatsen
11 Oerlikon remluchtkast op Kijfhoek
1980-3
01 Ten geleide
02 Automatische koppelingen in klimaatkamer Wien Arsenal
04 Het Intercity-rijtuig type ICR
13 Spanning en testen van onze bovenleiding
17 PR-plan kwaliteit Wpl's
18 Dubbeldekkers op proef op de Gooilijn
1980-4
01 Het inregelen van de ATB-spoelen met behulp van de lusplank
04 De draaistellen van de nieuwe Intercity-rijtuigen (ICR)
14 Terugkeer van "Vapor" in plan U?
17 Dieselmotoren en het "leegloop" draaien
1981-1
01 Informatie over prestaties en kwaliteit van materieel '54
04 Opleidingen lijnwerkplaatsen
14 Meetrijtuig CTO
1981-2
01 E-lok serie 1600 doet zijn intrede
02 Nieuwe apparatuur voor de ATB-funktietest
04 Nieuwe dieselmotoren in de DE-3 treinstellen
08 Informatie over prestaties en kwaliteit van materieel '54
11 Grote revisie plan W
1981-3/4
01 Opleiding E-lok 1600, uitstel maar geen afstel
02 Informatie over prestaties en kwaliteit van de Benelux-stellen
04 Hydrostatische aandrijving in de omgebouwde DE-2 treinstellen
13 Nieuw 4-assige kunstmestwagens
1981-5
01 Beproeving verwarmingsinstallatie ICR
04 Ep-opleidingen voor de lok 1600
14 Ontwikkeling Materieelpark
17 Kwaliteitskontrole, je kunt er niet omheen
1981-6
01 Aktie "Lamellenkoppeling Sprinter"
04 De nieuwe E-lok type 1600 (1)
16 Geforceerd ventilatiesysteem voor kabines en begeleidersruimte van de mP's 3001-3035
1981-7
01 Beveiliging bij werken op hoogte
04 Informatie over prestaties en kwaliteit van treinstellen "Plan V"
08 De nieuwe E-lok type 1600 (2)
1981-8
01 Verbeteringen bij R4 motorpostrijtuigen
06 Lekkages aan ketelwagens
14 Remproeven IC-rijtuigen
1981-9
01 Getrokken IC-materieel uitgebreid met BKD-rijtuigen
06 Succesvolle tochtbestrijding van de Ombouw DE2-cabines
08 Ontwikkeling vulapparaat voor multiremblokken
1981-10
01 Buitenschuifdeuren plan E
03 Nieuwe werkputten in de lijnwerkplaats Amsterdam
10 R4-bakken zonder plamuur
1981-11
01 Ervaringen met P-30
05 Diesel-hydraulische treinstellen. Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de NS-dieseltractie voor personenmaterieel
14 Nieuwe twee-assige grindlossers voor Is 8
1981-12
01 Vervanging draaivouwdeuren plan W tijdens R4
06 Restauratierijtuigen voor autoslaaptreinen en forfaitair vervoer
14 Wagon-Lits blij met de vier nieuwe restauratierijtuigen
1982-1
01 Hydrodynamische aandrijving
07 Wintervaste automatische koppelingen
12 Onnen...oud
16 Onnen...nieuw
24 Zwenkzwaaideurbediening Plan T
1982-2
01 Afscheid van de E-locserie 1000
03 Getrokken materieel in de stopdienst op de IJssellijn
10 Nieuwe oliekachels onder Plan U
13 Radioloc's 22/2300
1982-3
01 Enige ervaringen met de Sprinters
09 Bestrijding van corrosie in koelsystemen van verbrandingsmotoren
12 Koelwaterbehandeling in wpl Watergraafsmeer
1982-4
01 De inzet van de E-loc serie 1600
03 Renovatie van de E-locserie 1200
12 De cabineverwarming van de DE-locserie 22/2300
1982-5
01 Chopperinstallatie op proef in ICM
09 Een jaar onderhoudservaring E-locserie 1600
24 Revisie van SGM-0 treinstellen
1982-6
01 Het voor de treindienst beschikbare reizigersmaterieel
04 Draaistellen van ICM-1 en SGM-2
12 Onderhoud DH-treinstellen nu en in de toekomst
1982-7
01 Luchtdouche in Intercity Materieel
04 Dubbeldeksrijtuigen bij NS
1982-8
01 Beproeving Diesel Hydraulisch materieel in Wenen
06 ATB-onderhoud
14 De doorloopkop van de vervolgseries ICM
1982-9
01 Rembediening bij gladde sporen
06 De sneltram Utrecht-Nieuwegein
1982-10
01 Nieuwe organisatie Mw: even wennen aan nieuwe nummers
02 Storing "deuren niet te openen" bij mat'54
07 Testapparatuur voor de E-loc 1600
13 Lijnwerkplaats "Zaanstraat" 50 jaar
1982-11
01 Geluidsemissie van het materieel en proef met wielgeluiddempers
07 Winterproblemen
12 Defektenanalyse 17,5 kW motorgenerator
1983-1
01 Winterse problemen met buitenschuifdeuren van mat.'54
08 De beschildering van de trein
14 Het Hoe en Waarom van "MODULEX" bewakingspanelen in lijnwerkplaats Zwolle
1983-2
01 Statische omzetters in rijtuigen
06 Proeftreinstel 285
09 55 jaar reizigersmaterieel met gelijkstroom-tractie bij NS
24 Internationale spoorconferentie over winterproblemen
1983-3
01 Het regent op het dak, maar ik word wel nat...
03 De nieuwe serie SGM-2 verschijnt als "drietje"
12 Vermogenscontrole aan waterweerstand
17 ATB op de DE-locomotieven van de serie 2200
1983-4
01 Onderhoud van Diesel Hydraulische treinstellen in Groningen
04 De Intercity-treinstellen ICM-1
08 Het hoe en waarom van het motorolie-onderzoek
1983-5
01 Gewijzigde koppelboom van EM '64
04 Seingeving in de Hemtunnel
11 Versleten remblokken EM '64
13 Sleepblokken op DH-materieel
1983-6
01 De laatste loodjes van materieel '46
04 Belgische viertjes in Roosendaal
13 De combinatie-buffer
1983-7
01 Zwenk-schuifdeuren voor de dubbeldekker
06 Lijnwerkplaats Onnen in realiseringsfase
1983-8
01 Geluidsvermindering in kabines van E-loc's 1300 en 1100
06 Het kwaliteits-examen - Waar was het ook alweer om begonnen?
11 Draaistelhefstand in de wpl Maastricht
1983-9
01 Problematiek van een snelheidsbord
05 Nieuwe rekenmachine voor rijtijdberekening
10 Wijzigingen aan ICM-0 bij de eerste revisie (R2)
1984-1
01 Tractiemotoroplegging E-loc serie 1100
07 Verbeterde cabine verwarming van de DE-loc serie 22/2300
12 Het injektiesysteem op DH-materieel
20 Metingen van de loopeigenschappen met de Ride Indexer
1984-2
01 Wateroverlast in de buffers van de nieuwe Intercity-rijtuigen
05 Draaistelbehandeling lijnwerkplaats Zwolle
11 Bedrijfservaring met het diesel-hydraulische materieel
13 Zoutafzetting op plan T
15 Meet- en testapparatuur DH-treinstellen
20 Levensduurverlenging E-loc 1300
1984-3
01 Sterkteberekeningen van de dubbeldeksrijtuigen
05 Bestrijding ATB-recidivisme in het materieel
08 Schroefcompressoren
14 De geplande ontwikkeling van het NS-materieelpark
19 Onderhoudservaringen met P30-remblokken
26 Sluiting lijnwerkplaats Watergraafsmeer
1984-4
01 Vraaggesprek met een projectleider Nieuwbouw Materieel
09 Adhesieproeven met een E-loc 1600
19 Lijnwerkplaats Onnen bereikt hoog(s)te punt
1984-5
01 DB-Accutreinstellen in Zuid-Limburg
05 Technisch onderzoek aan de asregelaars van de anti-slip/blokkeer-installatie van mat'64
09 Automatisering als hulpmiddel bij het onderhoudsproces
14 Ingrijpende wederopbouw van de bak van de E-lok 1634
19 De Sneltram Utrecht-Nieuwegein ruim een half jaar in dienst
1984-6
01 Wintermaatregelen i.v.m. schijfremmen en kunststofremblokken
03 Sterktebeproeving van de dubbeldeksrijtuigen
07 Het afstellen van QB-relais behorende bij de motorgenerator van Mat.'64
10 De "Omnibus" Antwerpen-Roosendaal
13 Bewaking van het gedrag van het NS-materieel in de treindienst
1985-1
01 Ervaringen met SGM-III
05 Hasler snelheidsmeters
14 Invoering kwaliteitsbeheersingssystemen in de constructie-afdeling van Mw
16 Wielgeluiddempers, polygonisatie en andere geluiden
21 Mat '54 in hoofdwerkplaats Amersfoort
25 Renovatie van het koninklijk materieel
27 Zandvulinstallatie E-loc 1600 te Eindhoven
1985-2
01 Vraaggesprek met de heer Ellenkamp, remspecialist van Mw3
09 Inbouw van wielflenssmering op de E-loc 1600
14 Draaistelwisseling in Almere
16 ATB in de huidige Benelux trek-duwstellen
21 Verwarmd contactblok in de stuurstroomkoppeldoos op de automatische koppeling van EM'64 en EM'54
24 Jules, een trekker op leeftijd
1985-3
01 Polyester tandwielkast
06 Het Telerail-radiosysteem
16 Nieuwe basisopleidingen monteur voor Mw- en Ep-gebied
19 Uit het alternatieve leven van stel 501
24 De laatste 'Blauwe Engelen' terzijde gesteld
1985-4
01 De afkeurnorm voor de qR-maat
06 Dubbeldekkers in dienst
12 Het onderhoudssysteem van rollend materieel
18 Beinvloeding van de ATB door stoorstromen
26 Training in Kepner-Tregoe-systeem
1985-5
01 Dienstmaterieel voor het groot mechanisch wegonderhoud
10 De pneumatische beproeving van de E-loc 1600
14 Lijnwerkplaats Onnen in dienst
17 Banken bekleden in lijnwerkplaatsen
19 Een andere noodkoppelboom voor mat '64?
1985-6
01 Wat zijn we van de winter in januari 1985 wijzer geworden?
08 De nieuwe DE loc 6400
11 Veilig werken op hoogte door de gronddienst
16 Computer Ondersteund Onderwijs (1)
1986-1
01 Intercity Materieel (ICM-1)
06 Verwarmings- en ventilatiesysteem van het Dubbeldeks materieel
12 Opleiding van machinisten is het kweken van zelfvertrouwen
18 Wintermaatregelen Automatische Koppelingen
20 Keuringen van het rollend materieel bij de museummaatschappijen
1986-2
01 Enquete onder Matbladlezers
02 Alternatievenstudie met betrekking tot de vervanging van NS-ongevallenkranen
07 Stroomafnemers
14 Nieuwe loc reeks 11 van de NMBS
16 E-loc 1500 exit
18 Computer Ondersteund Onderwijs (1)
1986-3
01 Batterijen in het NS-materieel
11 Het revisiesysteem van ICR
20 Bijzondere storing bij dubbeldeks materieel (DD)
1986-4
01 Dubbeltreinen (4.000 ton) met gemengde tractievorm
07 Nieuwe droogapparatuur in de lijnwerkplaatsen
09 GONG-treinen
12 Ontwikkeling dwarsliggerwagens
18 Ombouw treinstel 279 (mat '46) in de hoofdwerkplaats Haarlem t.b.v. proef draaistroomaandrijving
23 Elektrische storingsopleidingen
1986-5
01 Het nieuwe Benelux-materieel (BNL)
09 Testapparatuur laadinstallatie batterijen plan W
13 De vulstootinrichting en de E-loc serie 1600
16 Aspottrede bij cabines van treinstel 451
1987-1
01 De ontwikkeling van de DE-loc 6400
05 Veranderingen in het goederenwagenpark van de NS
15 Beproeving van een micro-processor-regeling voor de verwarming van ICM-1
21 De NS-demonstratie- of instructie-ketelwagen
26 Lekkage remcilinders mat '54
1987-2
01 De nieuwe trekduw-Benelux op de baan
04 Dubbeldekkers: een aanwinst op de baan
08 Beleidsgroep Materieel (BGM)
11 Honderd jaar noodrem in Nederland
12 Veiligheidsstoring zwenkzwaaideur mat '64
1987-3
01 SM'90 - stoptrein voor de jaren '90
05 Het CTO-meetrijtuig
13 Kopwandversterking NS-schuifwandwagens fabrikaat SNAV
1987-4
01 Bij het komende afscheid van het oude Benelux-materieel
07 Keuring van materialen en onderdelen
17 Stoomlijnen in Nederland
1987-5
01 Reparatie van ernstig beschadigde tractiemotoren E-loc 1600
07 Oploopbeproeving E-loc 1600
16 Kwaliteitssystemen binnen Mw
20 Onderzoek van gebruikte olie
1987-Speciale uitgave Open Huis
01 Voorwoord
02 55 jaar reizigersmaterieel met gelijkstroomtractie bij de NS
13 De beschildering van de trein
18 Nieuwe 4-assige kunstmestwagens
22 Dubbeldekkers in dienst
27 De nieuwe E-loc type 1600 (1)
35 De nieuwe E-loc type 1600 (2)
48 Diesel-hydraulische treinstellen. Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de NS-dieseltractie voor personenmaterieel
55 Het nieuwe Benelux-materieel (BNL)
63 Nieuwe twee-assige grindlossers voor Is8
70 Naamgeving loc's 1600
71 Materieeloverzicht treinstellen en rijtuigen
1988-1
01 Kruisankerdraaistellen
05 De NS-ORE standaardwagen type Eanos
11 Mechaniseren met de vorkhefstruck als basis
15 Lege batterijen in plan W
1988-2
03 Ombouw van 300 gesloten goederenwagens tot containerwagens
10 Toelating van "vreemde" wagens op het NS-net
15 Ontwikkeling van montagewagens voor de bovenleiding
26 De nieuwe ombouw-kunstmestwagens van de NS
34 Particuliere Railkranen
43 Keuringen van het reservoir van ketelwagens en tankcontainers
47 Goed(eren)wagenonderhoud
1988-3
01 De nieuwe DE-loc 6400
09 Lagedrukoverlading bij pneumatische remsystemen franje of noodzaak
16 Constructiewijziging hoofdlagers draaistellen SGM-1 voltooid
20 Buffers
31 Tractie-installatie mat '64 en motorPost
43 DE6400 van Kiel naar Mannheim
1988-4
01 Stoomtractie
08 Ontwikkeling van Nederlandse stoomlocomotieven
14 Elektrische tractiesystemen
22 Het voedingssysteem voor de tractie-energievoorziening
25 Energiebesparing bij tractie
35 Dieselmotoren
1988-5
01 ICM-3, nu als IV
06 Radioloc's
13 Kabeltesters in de lijnwerkplaats Amsterdam
17 Adhesieproblemen bij het vertragen van railvoertuigen
1988-6
02 Ontwikkeling verwarming spoorwegmaterieel tot circa 1915
08 De verwarmingssystemen in het NS-materieel
14 De verwarming en ventilatie van EM'64
23 De verwarming van het IC-materieel
48 Het verwarmingssysteem van het diesel-hydraulisch materieel
68 Verwarmingsproeven in de klimaatkamer te Wenen
1989-1
01 Adhesieproblematiek DH-materieel
06 Uit de BGM: Ontwikkelingen in het materieelpark
15 Registrerende meetapparatuur voor de lijnwerkplaatsen
23 Overgangswagens
27 IJzelbestrijding op de bovenleiding
1989-2
01 Stoptreinmaterieel negentiger jaren (SM'90)
06 Grote Revisie (R4) plan V4-V6
09 Het pilotproject storingsbestrijding
13 Remproef bij getrokken materieel
18 Nazorgacties vanuit hoofdwerkplaats Haarlem
21 Van vorkheftruck tot hoogwerker
1989-3
01 Het huidige locomotievenpark bij de NS
24 Revisie en beproeving stoomlocomotief 3737
28 De locomotieven
37 De Arend gereed voor NS 150
40 De opleiding van "De Arend"-machinisten
42 Lawaaibestrijding
48 Mat'24 in oude glorie hersteld
1989-4
01 Cabine mock up SM'90
07 Magneetremmen op de DH-treinstellen
16 NMBS-Rijtuigen
21 Universele Diagnose Testapparatuur (UDT)
27 Startproblemen ICM
30 SM '90 Project
1989-5
01 Automatische treinbeinvloeding: nieuwe ontwikkeling, nieuwe mogelijkheden
06 ATB fase 4 in materieel
15 Problemen met de centraal-sluitenschakelaar deurbediening
18 Problemen met volwielen bij goederenmaterieel
22 Tractie en Materieel in de nieuwe Ep-organisatie
25 Aardwindinstallatie lijnwerkplaats Leidschendam
32 Fietsenvervoer in ICM
1989-6
01 Microprocessor Antiblokkeersysteem in DH-materieel
10 Outillage en huisvesting voor de gronddienst-Ep
15 Ombouw voormalige DB-Ligrijtuigen tot NS-Restauratierijtuigen
23 Herkenning van "gevaarlijke stoffen" in treinen
31 Nieuwe E-loc's en Dubbeldekkers
35 Onderhoud van ATB treinapparatuur
37 Het Translift containervervoer
48 Verblijfswagen Ongevallentrein
1990-1
01 Profiel instap SM'90
10 Onderzoek naar polygonisatie
19 Ervaring met onderhoud DE-6400
21 Databus SM'90
25 Ruitenwisserinstallatie Materieel '64
1990-2
01 Stand van zaken bedrijfszekerheid ICM
04 Uit de BGM: Ontwikkelingen in het materieelpark
10 Rangeerrobot - In de volksmond "fluisterloc" genaamd
16 Ontwikkelingen in het lange termijnonderhoud van locomotieven
26 Ervaringen met gehuurde NMBS M2-rijtuigen in de NS-dienst
29 Behandeling materieel '54 in Roosendaal
33 Naar aanleiding van........ Nieuwe E-loc's en Dubbeldekkers
1990-3
01 Ergonomische beproeving van de cabine van SM '90 - Deel 1: Het stuurtafelontwerp
09 Digitale geheugen-oscilloscopen
14 TussenTijdse Actie voor SGM-0
17 40.000 occasions
22 2e tussentijdse actie ICR 1-2
25 Energiezuinig rijden
33 Remvoeringen; thans asbestvrij en steeds beter - Van blokkenrem naar schijfrem
38 Steeds meer spoorwegmaatschappijen controleren het vervoer van gevaarlijke stoffen
40 Omschilder en CW-actie motorPosten
1990-4
01 CODA-E - Het Europese Road-Rail-systeem?
12 Bedrijfszekerheid ICR
1990-5
01 Verplaatsbaar stootjuk te Amersfoort
06 Faalkosten als gevolg van materieelstoringen
09 Herstelwijze van Treinstel EL 839 in combinatie met Treinstel EL 938
11 Communicatie tussen Mens en Machine
20 Ergonomische beproeving van de cabine van SM '90 - Deel 2: Het onderzoek
28 Bedrijfszekerheid DE III
32 Berging Eloc 1606 te Uitgeest
1990-6
01 Het ATB-expertsysteem
10 Tussentijdse acties bij de E-loc serie 1600: 2e ronde
18 Onderhoud E-locomotieven in de lijnwerkplaats Maastricht
23 E-loc 1700, een vervolgserie van de E-loc 1600
27 Remblokslijtage materieel '64
30 Ombouw plan E-Rdz tot NS-fietsrijtuig (Df)
35 Universeel Test Apparaat (UTA)
1991-1
02 Uit de BGM: Ontwikkelingen in het materieelpark
09 Testapparaat ZMS installatie
12 De Tweede Tussentijdse Actie (TTA2) van de E-loc 1600, bediening
19 Het rijdraaddikte-meetsysteem (ATON) voor de bovenleiding van de Nederlandse Spoorwegen
30 Ombouw treinstellen 472 en 473
34 Warmloperdetectie-apparatuur
41 Evaluatie DE 6400 door machinisten op ergonomische aspecten
1991-2
01 Treinstammen DDM
12 Een nieuwe generatie draaistellen
1991-3
01 Hoofdwerkplaats Haarlem wordt vernieuwd!
06 Procedure veiligheidsstoringen rollend materieel
10 Interregiomaterieel onderweg naar de toekomst
17 Afscheid Directeur Materieel en Werkplaatsen
22 Ergonomische beproeving van de cabine van SM '90 - Deel 3: Resultaten en vervolg
29 Van irriterende naar intermitterende dodeman in SGM
31 Bedrijfszekerheid Mat'64
37 Ervaringen van de DE 6400 Analyseclub
1991-4
01 Extra ventilatie in cabines ICM-materieel
11 Afscheid van Prof.Ir.N.H.C.E.Zeevenhooven, hoofd van de constructieafdeling (Mw3)
18 Statische omzetter maakt plan W rijtuigen een stukje dynamischer
21 Vermogensproefstand in de lijnwerkplaats Zwolle
25 Onderhoud en reparaties aan de DE6400 te wpl Zl
31 Eervolle taak in de nadagen van de DE-loc 2400
35 Beproeving prototype IRM-tractieinstallatie in Plan T nummer 517
42 CODA-E - Het Europese Road-Rail-systeem?
49 Materieelgidsen
1991-5
01 Materieelgids Loc serie 1600
07 Bedrijfszekerheid ICM
10 Materieel voor de toekomst van de Goederendienst
13 Ventilatie DH-materieel
22 De ervaringen met de nieuwe Radioloc's in de regio Rotterdam Goederen
27 Bedrijfszekerheid Beneluxmaterieel
31 Grote revisie (R4) plan V7
1991-6
01 E-1700, de aflevering is nabij
04 Korte termijn onderhoudsresearch DD- en BNL-rijtuigen
09 VIS: Verbetering Informatiesysteem t.b.v. de Storingsbestrijding
12 Loc 1700 in de lijnwerkplaats Leidschendam
16 Bedrijfszekerheid NMBS M2-rijtuigen
19 Wintergevoeligheid rollend materieel (N.a.v. de winterproblemen 1991)
1992-1
02 Miljoenenvoordeel door zesasser
07 Motorkoprijtuigen vervolmaken DDM-2/3
12 Bedrijfszekerheid E-Loc 1600
15 De wielbandcondities
21 Proef met nieuw type antiblokkeerinstallatie in twee SGM-2 treinstellen
28 Onderhoudsresearch, lijnwerkplaatsonderhoud E-loc 1600, plan W en ICR-4
31 Ombouw treinstel 517 ten behoeve van interregiomaterieel
36 Bedrijfszekerheid materieel'54
1992-2
01 DM'90 - het dieselzusje van SM'90
05 Bedrijfszekerheid SGM
10 Keuring E-1700
12 Nieuwe remkraan voor de E-loc 1700
18 Een jubilaris van koper en staal
23 Nieuwe "Zandwagens"
29 Vervallen van de ATB-kwiteerfunctie
32 Gewijzigde regeling Vermindering Dienstregeling Snelheid
1992-3
01 Het Amersfoortse garagemodel werkt beter
12 Kwaliteitszorg in het nieuwbouwproces
16 Constructiewijzigingen aan de tractie-installatie van Mat'64 ten behoeve van de bedrijfszekerheid
20 De bedrijfszekerheid van de DH
25 Beproeving van zwenk/zwaaideuren met microprocessor-besturing
30 Nieuwe coating kunstmestwagens
34 Vaste remmen-problematiek bij locomotieven
37 Evaluatie Telerail
43 LCD bestemmingsaanduiding DDM2/3 materieel
52 Ombouw motorpostwagen (mP) 3032 tot meettrein voor de dienst Infrabeheer
1992-4
01 Kuilwielenbank Lijnwerkplaats Amsterdam
06 Energiezuinig rijden, een zaak van menselijk handelen
13 Bedrijfszekerheid IC-rijtuigen
17 Rolstoellift in SM'90
24 Het vertrouwensonderzoek
27 Koeling tractie-installaties
1992-5
01 Herstelling dubbeldekker stuurrijtuig nummer 50 84 26-37 115-1
06 Warmloopproblematiek steunlagermetalen E-loc 1200
10 Permanentmagneet-rem van Tebel
14 Impressie van de bouw van SM'90
15 ATB nieuwe generatie
1992-6
01 Belgie, nu nog stipter te bereiken
05 Brandwerend schuim in banken
06 Remduurbeperking bij elektrische locomotieven
11 De bedrijfszekerheid van SGM
1993-1
02 Elektromagnetische verstoringen, een lastig probleem
09 Automatische koppeling van DD-AR en E-1700
17 Kwaliteitszorg bij de gronddienst van Ep
20 Systematische aanpak van de bedrijfsmilieuzorg bij de Dienst van Exploitatie
1993-2
01 Ongewenst ontluchten van de treinleiding van ICM na het uitschakelen van de stuurstroom
03 Amersfoortse bladverenfabriek ingrijpend gemoderniseerd
12 Modernisering van de onderhoudshal in Lijnwerkplaats Leidschendam
16 Bedrijfszekerheid E-loc 1600
1993-3
01 DE-loc serie 6400: de levering van de tweede serie halfweegs
05 Herstelling gebotste loc's 6429 en 6443
12 De bedrijfszekerheid van radiolocomotieven
17 Wat zit hier nu achter? (ATB fase 4)
22 Revisie van de draaistellen van de E-loc 1600
30 Vaste remmen bij de rijtuigen van Plan W
33 Meer nieuws over de informatievoorziening bij de storingsbestrijding
40 Sterktebeproevingen bij SM'90
46 100 Nieuwe containerdraagwagens voor NS-Goederen
1993-4
01 De toegankelijkheid van het NS-reizigersmaterieel van de jaren negentig
08 Hoofdwerkplaats Haarlem wordt gerenoveerd - Fase 7 van het renovatieproject
13 BPRM, de Commissie voor brandpreventie in rollend materieel
17 Draaistelbeproeving
21 Gebruikers-ervaringen met de dubbeldekserie DD-AR
28 Dossier 'koppelproblemen DD-AR' - Oorzaken en oplossingen
39 Ombouw SNCF-Gril Express rijtuigen tot Buffetrijtuigen
47 Werkbeschrijvingen voor de gronddienst
52 Universele Auditieve Signalering (UAS)
56 Mat '64, vermeldenswaardig!
1993-5
01 Van de redactie
02 Het nieuwe dubbeldeks interregiomaterieel DD-IRM
08 Het interieur
19 Het klimaatbeheersingssysteem
27 De draaistellen
31 De tractie-installatie
36 Het rem- en pneumatisch systeem
41 De laagspannings-energievoorziening
47 De bedrijfstoestanden
51 Het diagnose-systeem
1993-6
01 Bescheiden feest - De 25e jaargang van Het Matblad
02 Mat '64 - De technische ontwikkelingen in de afgelopen 25 jaar
06 Kosten besparen met de Railhopper
09 De bakens verzet - Systemen voor het onderhoud van het reizigersmaterieel in de Hoofdwerkplaats Haarlem
15 De onrustige levensloop van de Franse E-loc's series 1100 en 1300
26 Ontwikkeling van de snelheidsmeting
1994-1
01 De stroomafnemer van de toekomst
07 Is de Railhopper echt te breed? - Binnenkort niet meer Buiten Profiel
09 Elektronisch gestuurde VTT
16 Beoordeling draaistelconstructies
21 Lange Termijn Onderhoudsbeurt voor DDM-1 materieel - Onderhoud op maat
1994-2
01 Veiligheid ICM verbeterd door toepassing baanschuivers
06 Ligrijtuigen van DB en TUI voor NS
12 Gebruikers-ervaringen met de nieuwe buffetrijtuigen
18 Toelating van de TGV Atlantique op het Nederlandse net
22 Nieuwe documentatie voor de Onderhoudsbedrijven van NS Materieel - Pneumatische Beschrijving Opleidingen en Storingen ligt klaar
26 Innovatief treintoilet
30 Bedrijfszekerheidscontract voor de E-loc 1700 - Gec Alsthom Transport en NS Materieel Engineering sluiten overeenkomst
1994-3
01 Comfortabele nachttreinen voor de Kanaaltunnel
04 Inbouw ATB nieuwe generatie in DH2
09 Gebruikerservaringen DD-AR 1993
19 De UIC/ERRI Databus Test - Een proef in de EC Berner Oberland
25 70 Jaar gelijkstroomtractie in Nederland
1994-4
01 Actie cabine-comfortformulier bij Onderhoudsbedrijf Zwolle
06 Nieuwe technologie in nikkel/cadmiumbatterijen
12 De bedrijfszekerheid van ICM
16 Bedrijfszekerheid van IC-rijtuigen
1994-5/6
01 Fietsen goed onder dak in de Wadfietser
04 Bedrijfszekerheid SGM
08 SIM, een nieuw informatiesysteem voor NS Materieel
10 Automatische ritregistratie in de Sprinter
12 Collectoren slijpen
15 Het service-team IRM van Engineering
17 Typebeproeving Regiorunner
23 Metingen met TGV 4501 in Nederland
1995-1/2
02 Treintelefoon in ICR
08 Graffiti snel weg
12 Bedrijfszekerheid DH-materieel
17 Typebeproeving geluid IRM: van doedelzak naar zacht fluitje
1995-3
01 Antwoordkaart
02 De geluidsproblematiek van de Railhopper
08 Nieuwe onderdelenlijsten voor een goed produkt
09 NS Materieel Onderhoud & Service - 'De partner in het wassen van treinen'
12 Typebeproeving stroomafnemer IRM
19 Het Pilot Project Deuren - Integratie Onderhoud & Service
22 Problematiek van de UIC-verbinding bij de rijtuigen
1995-4
01 Nieuw fietsrijtuig autonoom inzetbaar
05 DM'90, slimme systemen en een mooi uiterlijk - Eerste treinstel van Talbot naar Duewag
15 Snelheid, beremming en onderhoud - Afwegingen bij goederenmaterieel
20 Mat'64 (bedrijfs-)zeker naar de sloop?
1995-5/6
01 Modernisering onderhoudsbedrijf Zwolle
05 Contourmeten wielen
08 Verkoop van 25 DE-locomotieven serie 2200 aan de NMBS - Aanleg HSL-traject Lille-Brussel met Nederlandse locs
14 Praktijkervaringen DD-IRM - (Gezien door de ogen van de voorzitter analyseclub DD-IRM)
20 Een nieuwe ster wordt geboren
24 Wagens voor staalvervoer
1996-1
01 Watergraafsmeer van goederen naar reizigers
05 De techniek op de Meer
07 Eindelijk rust voor de Hondekop - De laatste twaalf jaren van Mat '54, gezien door de bril van de vakman
13 Citypendel
17 Modernisering draaistelafdeling Onderhoudsbedrijf Maastricht
1996-2
01 Economy-meter, hulpje voor zuinig rijden
07 DH-continuventilatie
14 Bloemenvervoer per spoor
20 Diagnosesysteem IRM - Hoe werkt het en waarom werkt het (nog) niet?
28 Loccen 2200 naar Italie
1996-3
01 Maatregelen ter voorkoming van bovenleidingbreuken met ICM en IRM
07 Beproeving van een dummy-voertuig ten behoeve van mDDM
13 Beproeving van Talbot draaistellen
16 Het ultrasoonmeetvoertuig
1996-4/5
01 PRIL
10 Wisseltransportwagen beproefd
13 De Duitse 661-draaistellenfamilie
19 Een tweede jeugd voor de Wadloper
26 Deursystemen: het kan altijd nog veiliger
1996-6
01 Modulair reinigen - Een nieuw systeem voor reiniging
08 Kuilwielenbanken en loopkwaliteit
13 Behandeling van wielassen door Wagenbedrijf Amersfoort
17 Afkeur van koolsleepstukken en omschakelen van stroomafnemers bij elektrisch stroomlijnmaterieel
21 Elektrisch deursysteem
1997-1
01 Ombouw en revisie van Noorse locomotief
06 Wasmachine Groningen, de nieuwe generatie
12 Airconditioning in cabines
18 TGV PBKA Thalys
1997-2
01 De materieel-kwaliteitsrapportage
07 Light rail
14 Remblokken zetten in Onderhoudsbedrijf Rotterdam
21 Tasterpositioneringssysteem, snelle railcheck
1997-3
01 Gelede goederenwagens voor containervervoer
11 Bureau Technische Toelating (BTT) - Hoe staat het daar nu mee?
15 NS Couchette 3/4
19 Onderhoud en revisie in Duitsland
1997-4/5
01 PRIL fase II - Het nemen van geluidreducerende maatregelen aan het materieel
09 PRIL - Geluidreductie afblaaspunten remsystemen
12 Herstelling dubbeldeksrijtuig 270-7016
18 Herinrichting uitwendige reiniging
1997-6
01 Mag het ook 10 decibel stiller zijn? - De uitdaging voor ICES-STV-GG
07 Resultaten proefnemingen Economy-meter
13 ICR wordt gemoderniseerd
15 Draaistellen voor de Ultrasoon Meettrein
1998-1
01 Op topsnelheid tussen Amsterdam en Utrecht
04 Sturen op voelen
09 Modernisering en revisie van 27 Ligrijtuigen voor DB Autozug Gmbh
15 Naar een verbeterde punctualiteit
1998-2
01 Meer locomotieven serie 1700 beschikbaar voor NS Reizigers
03 De SwedeRailapparatuur - Nieuwe mogelijkheden voor rembeproeving in Wagenbedrijf Amersfoort
08 Baanschuivers voor DDM
12 Met ADAMS/Rail bouw je een trein in de computer
1998-3
01 Automatisch omschakelen
02 Nieuwe hoofdredacteur
04 Kiezen van nieuwe remvoeringen niet eenvoudig
08 Automatisch omschakelen van treinbeveiliging tussen Nederland en Belgie
11 ETCS, de ATB van Europa
15 Levensduurverlenging en modernisering Plan T
1998-4
01 HGK-project
08 ICE 3M: comfort voor reiziger en machinist
21 Booggeluid, een piepend probleem
26 Hogedruktechniek in de matwas
1999-1
01 Chopperombouw van de SGM 2014 en 2015
07 DR-dieselloc van ACTS in onderhoud bij NS Materieel
12 DE6400 voor Duitsland
16 Resultaat van het project Stiller Treinverkeer: Nachtrust met 11 decibel verbeterd
22 EMATECH keeps it rolling
1999-2
01 30 jaar....
02 INNOTRAIN, de goederentrein van de toekomst
10 Computersimulaties met ADAMS/Rail
14 Werk aan loopwerk loopt door
19 Het Materieelproject "Verlenging IRM" (VIRM)
2000-1
01 Remkranen: een wonderlijk stuk techniek
07 R5 net op tijd
10 Aanpassen Onderhoudsbedrijf Leidschendam ten behoeve van ICE 3M
15 Veiligheidsstoringen
20 Thalys mag koppelen
( na nummer 2000-1 zijn er geen nieuwe edities meer verschenen )